Procedura de autorizare a unitatilor protejate autorizate se modifica

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Ministerul Muncii a publicat in 09.08.2021 proiectul noii proceduri de autorizare a unitatilor protejate.

Autorizațiile de funcționare ca unitate protejată, emise în baza Procedurii de autorizare a unităților protejate, aprobată prin Ordinul ministrului muncii și protecției sociale nr. 1423/2020, își vor menține valabilitatea pe toată perioada menționată în autorizație.

A. În vederea autorizării ca unitate protejată, entitatea trebuie să fie, după caz:


a) cu personalitate juridică și gestiune proprie, care are angajate minimum 3 persoane cu handicap/invalide gradul III, reprezentând cel puțin 30% din numărul total al angajaților, iar timpul de lucru cumulat al persoanelor cu handicap/invalide gradul III să reprezinte cel puțin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaților;
b) fără personalitate juridica, sub forma de secție, atelier sau altă structură cu gestiune proprie, din cadrul operatorilor economici, instituțiilor publice ori din cadrul organizațiilor neguvernamentale, care au angajate minimum 3 persoane cu handicap/invalide grad III, reprezentând cel puțin 30% din totalul angajaților secției/atelierului/ structurii respective, iar timpul de lucru cumulat al acestora reprezintă cel puțin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaților secției, atelierului sau structurii;
c) persoană fizică deținătoare a unui document care atestă încadrarea în grad de handicap/invaliditate gradul III, în situația în care:
(i) este autorizată în baza unei legi speciale să desfășoare activități independente, atât individual, cât și în una din formele de organizare ale profesiei respective, reglementate potrivit legii;
(ii) este persoană fizică autorizată;
(iii) este membru titular al unei întreprinderi individuale ori al unei întreprinderi familiale, organizate potrivit legii;


B. Produsele sau serviciile entității trebuie să fie realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate.

Propria activitate a persoanei cu handicap, angajată în cadrul unității protejate autorizate, reprezintă ansamblul activităților realizate integral sau parțial de persoana cu handicap/invalidă gradul III, în scopul obținerii produsului comercializabil sau în scopul prestării serviciului.
Fac excepție de la îndeplinirea condiției prevăzute la lit. B din prezenta procedură, unitățile protejate autorizate înființate în cadrul organizațiilor persoanelor cu handicap, care pot desfășura și activități de vânzări și/sau intermedieri cu produse și/sau servicii oferite de către o altă unitate protejată autorizată, cu condiția ca minimum 75% din profitul obținut să fie destinat programelor de integrare socioprofesională pentru persoanele cu handicap din organizațiile respective.

Proiectul este disponibil AICI.

Articole similare

Comentariul tau aici